venerdì 24 gennaio 2014

Mille Markovic hittad död – sköts i huvudet


Före detta porrklubbsägaren, 52-årige Mille Markovic, har hittats ihjälskjuten i Ulvsunda utanför Stockholm, enligt uppgifter till Expressen.
Markovic hittades mördad i en påslagen bil - skjuten i huvudet.
Polisen jagar nu två gärningsmän samt den vita bil, av äldre modell, som sågs köra från platsen.

Mille Markovic hittades avliden, på bilens förarplats, skjuten i huvudet, enligt uppgifter till Expressen.
Enligt en granne ska Markovic just ha kommit hem då han sköts ihjäl.
Det var klockan 18.14 som polisen fick larmet efter att flera vittnen hört skott från platsen.
– Jag hörde tre, fyra skott från mitt köksfönster. Då tittade jag ut och det var ungefär sex personer runt bilen, säger en granne och fortsätter:
– Det känns hemskt att sådant händer. Man tror ju aldrig att det ska komma så nära.
Mille Markovic hittades i bilen, halvvägs in på sin gård, mitt inne i ett bostadsområde i Bromma, Stockholm.
Minst ett skott ska ha gått igenom förarrutan och träffat Markovic i huvudet.
Väl där försökte ambulansen med återupplivningsförsök, men Markovics liv gick inte att rädda – han konstaterades avliden på platsen.
Området är avspärrat och tekniker är på platsen.

Jagar bilförare

En vit bil har enligt vittnen setts köra från platsen med släckta lysen. Den bilen eftersöks nu av polisen.
– Jag har pratat med polisen, jag hörde fyra skott men först förstod jag inte var det var. Sedan såg jag allt blåljus och tittade ut, säger Sara som bor i området.
På fredagsmorgonen var fortfarande ingen gripen misstänkt för dödsskjutningen, men enligt uppgifter till Expressen ska det vara två misstänkta gärningsmän som jagas.
– Det känns lite läskigt. Men polisen kan inte säga någonting om vad som hänt, de är väldigt hemliga. De säger bara att det är ett brott som begåtts, säger Sara.

Såg upprörda personer

Kort efter skjutningen sågs flera personer springa ut på gatan och stämningen var upprörd.
En bil, av märket Toyota, ska ha rivstartat från platsen och kört i väg från bilen där Mille Markovic satt kvar med tändningen fortfarande i gång.
– Vi utgår att det är minst en, sedan vet vi inte mer. Sedan får vittnesförhör visa, säger Lars Byström på polisen.

Vad är det för flyktbil?

– Vi har uppgifter om att det ska vara en ljus, eller vit bil, eventuellt ett japanskt märke.

http://www.expressen.se/nyheter/mille-markovic-hittad-dod--skots-i-huvudet/

Nessun commento:

Posta un commento